Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Tengelykapcsoló olajszűrő (IV. generációs hajtáslánchoz - Opel és Saab gépjárművekhez)

Ár:
20.955 Ft (16.500 Ft + ÁFA)
Várható szállítás: 2021. december 06.
Szállítási díj: 3.299 Ft
Elérhetőség: Raktáron
Jelölje be azokat a kiegészítő termékeket, amiket még a kosárba szeretne tenni!
Tengelykapcsoló olaj (I. generációs Volvo hajtáslánchoz, II, II/III. generációhoz, IV. generációs hajtáslánchoz) Tengelykapcsoló olaj (I. generációs Volvo hajtáslánchoz, II, II/III. generációhoz, IV. generációs hajtáslánchoz)
13.970 Ft (11.000 Ft + ÁFA)
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A rendszer működési elve

Amennyiben Ön a fenti terméket választotta, akkor valószínűleg a GM-csoporthoz tartozó gépjárművel rendelkezik (pl. Opel Insignia 2009-2017, Saab 9-3 2008, Saab 9-5 2010, Saab9-4x, Buick Allure 2011, Buick Lacrosse 2011, Cadillac SRX 2011, Vauxhall Insignia 2009, Bitter Insignia) és gépjárművének vonóerejét egy negyedik generációs, elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsoló adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, ha az első kerekek megcsúsznak az útfelületen, akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika szükség esetén a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja, ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A negyedik generációs tengelykapcsoló esetében már nem csak a kerék megcsúszását figyeli a rendszer. Érzékeli a hirtelen fellépő nyomatékigényt (pl. hirtelen gyorsításkor) vagy vontatás esetén a szükséges mértékben a hátsó tengelyre is nyomatékot biztosít. Fenti verziók közül oldal differenciálzáras verzió is készült. A differenciálzárat a differenciálmű menetirány szerinti bal oldalára szerelték fel. A tengelykapcsoló nem csak az első és hátsó futómű között osztja el a nyomatékot, hanem vezérli a hátsó tengely differenciálművének zárását is a menetdinamikai igények függvényében. A tengelykapcsolót bordás kötéssel csatlakoztatták a differenciálmű kúpkerék tengelyéhez, ezáltal a szervizelés is egyszerűbbé vált (kúpkerék tengely meghibásodása esetén nem kell a komplett tengelykapcsolót kicserélni).

A negyedik generációs rendszer a fejlesztéseknek köszönhetően mechanikus szerkezetét tekintve jelentősen egyszerűbb lett (az alternáló mozgást biztosító hullámos profilú tengelykapcsoló agyat, a hozzá tartozó görgős mechanizmussal együtt egyszerűbb felépítésű szerkezetre cserélték), a fejlett elektronikai- és szoftveres rendszer lehetővé tette a jármű menetstabilitásának növelését. A negyedik generációs rendszerben egy öthengeres axiál dugattyús szivattyút alkalmaztak, mely szakaszosan működik. A szivattyú által előállított 27-32 bar nyomású olaj egy hidraulikus tárolóba kerül. Az olajnyomás meghatározására a szivattyú által felvett motoráram értékét figyeli a vezérlő elektronika, tehát a rendszer nem tartalmaz olajnyomás érzékelő szenzort. Ha a rendszerben a nyomás 27 bar értékre csökken akkor ismételten bekapcsol a szivattyú. A vezérlőegység a jármű különböző fedélzeti rendszereitől (motorvezérlő, ABS-ESP, szöghelyzetjeladó, mechanikus rögzítőfék jeladó) kapja a működéséhez szükséges adatokat, ez alapján számolja ki a hátsó tengelyre juttatandó nyomaték nagyságát. A vezérlő egység nyitja a mágnesszelepet és a tengelykapcsoló lamellákat összezárja a felmerülő nyomatékigénynek megfelelően. A maximális nyomatékhoz közel 30 bar olajnyomás tartozik. A rendszerben lévő 850 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített szűrőfilter tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.

Ne feledje!

Az átvitt nyomaték a szabályozó szelep által beállított olajnyomással lesz arányos. Az olaj a tengelykapcsoló lemezeinek zárásakor a csúszás miatt keletkezett hőt elvezeti, továbbá ellátja a kenési feladatokat, emiatt fém szemcsék is kerülnek bele, a hátsó differenciálzár speciális lamella bevonatáról szintén részecskék kerülnek az olajba. Ezért fontos, hogy a rendszerben 30 000 kilométerenként cserélje le az olajat és az olajszűrőt egyaránt. Az olajszűrő a menetirány szerinti jobb oldalon a fedél alatt található. A könnyebb hozzáférhetőség miatt le kell szerelni a kipufogó rendszer hátsó részét a kipufogó dobbal vagy dobokkal együtt, a differenciálmű 2 függőleges bölcső csavarját kivenni, gondoskodva a differenciálmű megfelelő alátámasztásáról. Érdemes tudnia, hogy az olajnak 3 év a szavatossága, tehát ha nem teljesítette a fenti km futás teljesítményt a jármű, az olajat akkor is le kell cserélni.

Szerelési útmutató

Mivel az olajcsere speciális szaktudást igényel, szükség van hibakód olvasóra, valamint az olajcsere közbeni mérésekre, valamint ismerni kell az előírt technológiát, ezért javasoljuk, hogy képzett szakemberrel végeztesse el az olaj- és a szűrő cseréjét. Az olajcsere elmulasztása esetén károsodhat a szivattyú, az olajszűrőben és a hidraulikus vezérlés szűk keresztmetszeteiben lerakódhat a fémes kopadék, mely dugulást is okozhat, működésképtelenné téve a rendszert. Mivel hidraulikus kapcsolat van a differenciálműre szerelt haldex tengelykapcsoló és a differenciálzár között, a rendszeren történő munkavégzés során ügyelni kell arra, hogy a gyújtás levétele után kb. 10 percig TILOS megbontani a tengelykapcsoló olajszűrő fedelét, valamint a hidraulika csöveket!

Fontos!

Speciális alkatrészről lévén szó, rendelés előtt kérjük, ellenőrizze a termék gépkocsijához való illeszkedését! A jármű forgalmi engedélyéből vett adatok alapján, melyek a gyártmány, motorkód, típus, évjárat stb. segítségével be tudja azonosítani, hogy melyik generáció (I-II-III-IV-V) található az Ön járművében.

Gyári háttér

Az Opel Insigniákba beépített tengelykapcsolók a BorgWarner vállalat csoport mexikói gyárában készültek 2017-ig. 2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta e tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését, valamint biztosítja az Opel Insignia haldex-rendszerű tengelykapcsolóinak pótalkatrész ellátását is. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen és teljes körű gyári támogatás adja.

A szűrőcsomag tartalma szűrőház fedél, fém tömítés, szűrő
A szűrőbetét méretei 55 mm (magasság); 38 mm (külső átmérő); 10,25 mm (belső átmérő)
Szűrőbetét nettó tömege 22 gramm
A termék bruttó tömege 51 gramm
A termék csomagolási mérete 38,5 x 125 x 140 mm (magasság x szélesség x hossz)
Csomagolási módja nejlontasak;