Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Generáció II.

A II. generációs haldex-rendszerű tengelykapcsoló működési elve

Amennyiben Ön a fenti generáció iránt érdeklődik, akkor valószínűleg a VW-csoporthoz tartozó gépjárművek iránt érdeklődik (pl. VW Campmobil 2004-2010, VW Golf V. 2004-2009, VW Transporter 2003-2010, VW Passat 3C 2007-2008, Skoda Octavia II. 2004-2008, Seat Altea XL 2007-2010, Audi A3 Sportback 2005-2012, Audi TT Coupé/Roadster 1999-2012). Ebben az esetben a gépjármű vonóerejét egy második generációs, elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsoló (hétköznapi szóhasználattal élve: haldex kuplung) adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, ha azonban az első kerekek megcsúsznak az útfelületen, akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika, szükség esetén a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A tengelykapcsolót bordás kötéssel csatlakoztatták a differenciálmű kúpkerék tengelyéhez, ezáltal a szervizelés is egyszerűbbé vált (kúpkerék tengely meghibásodása esetén nem kell a komplett tengelykapcsolót kicserélni). Ezt a rendszert nagyobb térfogatú (850 ml) hidraulika rendszerrel szerelték, a vezérlő elektronikát modernizálták, ellátták egy nyomás- és hőmérséklet-érzékelő szenzorral.

A haldex-rendszerű tengelykapcsoló (más néven haldex kuplung) egy elektronikusan vezérelt hidromechanikus tengelykapcsoló, mely a lamella kötegen átvitt nyomaték nagyságát a motorvezérléstől valamint az ABS-ESP vezérlőtől, a kormány szöghelyzet és a perdület érzékelőtől kapott jelek alapján állítja be (FONTOS! Ha a motorvezérlő és/vagy ABS vezérlőben tárolt hiba van, vagy az olaj hőmérséklete eléri a 100 C0-ot akkor az összkerékhajtás automatikusan kikapcsol!). A jármű motor fordulatszáma, ha eléri 400 1/min fordulatot, akkor a tengelykapcsoló fogaskerék szivattyúja 4 bar olajnyomással feltölti a rendszert. Ha az első és hátsó kerekek fordulata eltér, tehát az első kerekek kipörögnek, akkor a fent említett vezérlőegységek jele alapján a tengelykapcsoló vezérlő elektronikája elektromágnessel működtetett szabályozó szelep segítségével részlegesen, vagy teljesen lezárja a szabályozó szelepet. A fordulatszám különbség következtében, a hullámos felületűre munkált tengelykapcsoló agy (melyen 3 pár - 6 db - görgő fut), axiális irányban megnyomja a gyűrű alakú nyomó lapot, ezáltal a mögötte lévő olajat összenyomja és a nyomó szelepeken keresztül a nagyobb átmérőjű nyomó lap segítségével összezárja a lemezes tengelykapcsolót 0-100% arányban. A maximális nyomatékhoz közel 88 bar olajnyomás tartozik. A rendszerben lévő 850 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített szűrőfilter tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.

Gyári háttér

2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta Haldex tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen, s teljes körű gyári támogatás adja.

Rendezés:
Nézet: