Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Tengelykapcsoló olajszűrő (IV. generációs hajtáslánchoz - Ford, Land Rover és Volvo gépjárművekhez)

Ár:
12.700 Ft (10.000 Ft + ÁFA)
Várható szállítás: 2021. október 20.
Szállítási díj: 3.299 Ft
Elérhetőség: Raktáron
Jelölje be azokat a kiegészítő termékeket, amiket még a kosárba szeretne tenni!
Tengelykapcsoló olaj (I. generációs Volvo hajtáslánchoz, II, II/III. generációhoz, IV. generációs hajtáslánchoz) Tengelykapcsoló olaj (I. generációs Volvo hajtáslánchoz, II, II/III. generációhoz, IV. generációs hajtáslánchoz)
13.970 Ft (11.000 Ft + ÁFA)
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A rendszer működési elve

Amennyiben Ön a fenti terméket választotta, akkor valószínűleg a Volvo csoporthoz tartozó gépjárművel rendelkezik (pl. Volvo S60 II., S80 II., Volvo V60, V70 III., Volvo XC 60, XC70 II., XC 90 I., Ford Kuga 2008-2012, Land Rover Freelander 2.) és gépjárművének vonóerejét egy negyedik generációs, elektronikus vezérlésű lamellás haldex tengelykapcsoló adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, azonban ha az első kerekek megcsúsznak az útfelületen akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika szükség esetén a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja, ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A negyedik generációs haldex-rendszerű tengelykapcsoló esetében már nem csak a kerék megcsúszását figyeli a rendszer. Érzékeli a hirtelen fellépő nyomatékigényt (pl. hirtelen gyorsításkor) vagy vontatás esetén a szükséges mértékben a hátsó tengelyre is biztosít nyomatékot. Ezen tengelykapcsolót bordás kötéssel csatlakoztatták a differenciálmű kúpkerék tengelyéhez, ezáltal a szervizelés is egyszerűbbé vált (kúpkerék tengely meghibásodása esetén nem kell a komplett tengelykapcsolót kicserélni).

A negyedik generációs Haldex rendszer a fejlesztéseknek köszönhetően mechanikus szerkezetét tekintve jelentősen egyszerűbb lett (az alternáló mozgást biztosító hullámos profilú tengelykapcsoló agyat, a hozzá tartozó görgős mechanizmussal együtt egyszerűbb felépítésű szerkezetre cserélték), a fejlett elektronikai és szoftveres rendszer lehetővé tette a jármű menetstabilitásának növelését. A negyedik generációs rendszerben egy öthengeres axiál dugattyús szivattyút alkalmaztak, mely szakaszosan működik. A szivattyú által előállított 35 bar nyomású olaj egy hidraulikus tárolóba kerül. Az olajnyomás meghatározására a szivattyú által felvett motoráram értékét figyeli a vezérlő elektronika, tehát a rendszer nem tartalmaz olajnyomás érzékelő szenzort. A vezérlőegység a jármű különböző fedélzeti rendszereitől (motorvezérlő, ABS-ESP, szöghelyzetjeladó, mechanikus rögzítőfék jeladó) kapja a működéséhez szükséges adatokat, ez alapján számolja ki a hátsó tengelyre juttatandó nyomaték nagyságát. A vezérlő egység nyitja a mágnesszelepet és a tengelykapcsoló lamellákat összezárja a felmerülő nyomatékigénynek megfelelően A maximális nyomatékhoz közel 27,5 bar olajnyomás tartozik. Amennyiben a rendszer nyomása 50%-ra esik a vezérlő elektronika bekapcsolja a szivattyút. A rendszerben lévő 850 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített szűrőfilter tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.

Ne feledje!

Az átvitt nyomaték a szabályozó szelep által beállított olajnyomással lesz arányos. Az olaj a tengelykapcsoló lemezeinek zárásakor a csúszás miatt keletkezett hőt elvezeti, továbbá ellátja a kenési feladatokat, emiatt fém szemcsék is kerülnek bele. Ezért fontos, hogy a rendszerben 30 000 kilométerenként cserélje le az olajat és az olajszűrőt egyaránt. Érdemes tudnia, hogy az olajnak 3 év a szavatossága, tehát, ha nem teljesítette a fenti km futás teljesítményt a jármű, az olajat akkor is le kell cserélni képzett szakemberrel. Az olajcsere elmulasztása esetén károsodhat a szivattyú, az olajszűrőben és a hidraulikus vezérlés szűk keresztmetszeteiben lerakódhat a fémes kopadék, mely dugulást is okozhat, működésképtelenné téve a rendszert.

Fontos!

Speciális alkatrészről lévén szó, rendelés előtt kérjük, ellenőrizze a termék gépkocsijához való illeszkedését! A jármű forgalmi engedélyéből vett adatok alapján, melyek a gyártmány, típus, évjárat stb. segítségével be tudja azonosítani, hogy mely tengelykapcsoló generáció (I-II-III-IV-V) található az Ön járművében.

Gyári háttér

2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta Haldex tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen, s teljeskörű gyári támogatás adja.

A csomag tartalma fém és műanyag szűrőfedél, szűrő, 2 db tömítőgyűrű, 2 db csavar
A szűrőbetét méretei 55 mm (magasság); 38 mm (külső átmérő); 10,25 mm (belső átmérő)
Szűrőbetét nettó tömege 22 gramm
A termék bruttó tömege 121 gramm
A termék csomagolási mérete 80 x 80 x 100 mm (magasság x szélesség x hossz)
Csomagolási módja papírdoboz és nejlontasak;