Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Tengelykapcsoló olajszűrő (II. generációs hajtáslánchoz - VW csoport)

Ár:
14.605 Ft (11.500 Ft + ÁFA)
Egységár: 14.605,00 Ft/db
Várható szállítás: 2021. december 06.
Szállítási díj: 3.299 Ft
Elérhetőség: Raktáron
Jelölje be azokat a kiegészítő termékeket, amiket még a kosárba szeretne tenni!
Tengelykapcsoló olaj (I. generációs Volvo hajtáslánchoz, II, II/III. generációhoz, IV. generációs hajtáslánchoz) Tengelykapcsoló olaj (I. generációs Volvo hajtáslánchoz, II, II/III. generációhoz, IV. generációs hajtáslánchoz)
13.970 Ft (11.000 Ft + ÁFA)
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A rendszer működési elve

Amennyiben Ön a fenti terméket választotta, akkor valószínűleg a VW-csoporthoz tartozó gépjárművel rendelkezik (pl. VW Campmobil 2004-2010, VW Golf V. 2004-2009, VW Transporter 2003-2010, VW Passat 3C 2007-2008, Skoda Octavia II. 2004-2008, Seat Altea XL 2007-2010, Audi A3 Sportback 2005-2012, Audi TT Coupé/Roadster 1999-2012) és gépjárművének vonóerejét egy második generációs, elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsoló adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, ha azonban az első kerekek megcsúsznak az útfelületen, akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika, szükség esetén a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A tengelykapcsolót bordás kötéssel csatlakoztatták a differenciálmű kúpkerék tengelyéhez, ezáltal a szervizelés is egyszerűbbé vált (kúpkerék tengely meghibásodása esetén nem kell a komplett tengelykapcsolót kicserélni). Ezt a rendszert nagyobb térfogatú (850 ml) hidraulika rendszerrel szerelték, a vezérlő elektronikát modernizálták, ellátták egy nyomás- és hőmérséklet-érzékelő szenzorral.

A haldex-rendszerű tengelykapcsoló egy elektronikusan vezérelt hidromechanikus tengelykapcsoló, mely a lamella kötegen átvitt nyomaték nagyságát a motorvezérléstől valamint az ABS-ESP vezérlőtől, a kormány szöghelyzet és a perdület érzékelőtől kapott jelek alapján állítja be (FONTOS! Ha a motorvezérlő és/vagy ABS vezérlőben tárolt hiba van, vagy az olaj hőmérséklete eléri a 100 C0-ot akkor az összkerékhajtás automatikusan kikapcsol!). A jármű motor fordulatszáma, ha eléri 400 1/min fordulatot, akkor a tengelykapcsoló fogaskerék szivattyúja 4 bar olajnyomással feltölti a rendszert. Ha az első és hátsó kerekek fordulata eltér, tehát az első kerekek kipörögnek, akkor a fent említett vezérlőegységek jele alapján a tengelykapcsoló vezérlő elektronikája elektromágnessel működtetett szabályozó szelep segítségével részlegesen, vagy teljesen lezárja a szabályozó szelepet. A fordulatszám különbség következtében, a hullámos felületűre munkált tengelykapcsoló agy (melyen 3 pár - 6 db - görgő fut), axiális irányban megnyomja a gyűrű alakú nyomó lapot, ezáltal a mögötte lévő olajat összenyomja és a nyomó szelepeken keresztül a nagyobb átmérőjű nyomó lap segítségével összezárja a lemezes tengelykapcsolót 0-100% arányban. A maximális nyomatékhoz közel 88 bar olajnyomás tartozik. A rendszerben lévő 850 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített szűrőfilter tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.

Ne feledje!

Az átvitt nyomaték a szabályozó szelep által beállított olajnyomással lesz arányos. Az olaj a tengelykapcsoló lemezeinek zárásakor a csúszás miatt keletkezett hőt elvezeti, továbbá ellátja a kenési feladatokat, emiatt fém szemcsék is kerülnek bele. Ezért fontos, hogy a rendszerben 30 000 kilométerenként cserélje le az olajat és 60 000 kilométerenként az olajat és az olajszűrőt egyaránt. Érdemes tudnia, hogy az olajnak 3 év a szavatossága, tehát, ha nem teljesítette a fenti km futás teljesítményt a jármű, az olajat akkor is le kell cserélni képzett szakemberrel. Az olajcsere elmulasztása esetén károsodhat a szivattyú, az olajszűrőben és a hidraulikus vezérlés szűk keresztmetszeteiben lerakódhat a fémes kopadék, mely dugulást is okozhat, működésképtelenné téve a rendszert.

Fontos!

Speciális alkatrészről lévén szó, rendelés előtt kérjük, ellenőrizze a termék gépkocsijához való illeszkedését! A jármű forgalmi engedélyéből vett adatok alapján, melyek a gyártmány, típus, motorkód, évjárat stb. segítségével be tudja azonosítani, hogy melyik haldex-rendszerű generáció (I-II-III-IV-V) található az Ön járművében.

Gyári háttér

2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta Haldex tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen, s teljes körű gyári támogatás adja.

A csomag tartalma fém szűrőfedél, szűrő, műanyag szűrőházfedél, 3 db tömítőgyűrű
A szűrőbetét méretei 50 mm (magasság); 38 mm (külső átmérő); 7 mm (belső átmérő)
Szűrőbetét nettó tömege 22 gramm
A termék bruttó tömege 169 gramm
A termék csomagolási mérete 80 x 80 x 100 mm (magasság x szélesség x hossz)
Csomagolási módja papírdoboz és nejlontasak;