Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Tengelykapcsoló olaj és olajszűrő garnitúra (GEN. II-III. - Ford, Land Rover, Volvo)

Ár:
24.490 Ft (19.283 Ft + ÁFA)
Várható szállítás: 2024. november 06.
Szállítási díj: 2.900 Ft
Elérhetőség: Raktáron

SZŰRŐ:

BorgWarner gyári cikkszám: 120356

Volvo gyári cikkszám: 30787687

Ford gyári cikkszám: 8V41 4A319 AA

Land Rover esetében nincs gyártói cikkszám

OLAJ:

BorgWarner gyári cikkszám: 2000884

Volvo gyári cikkszám: 31367940

Ford gyári cikkszám: FU7J-8708687-AA

Land Rover gyári cikkszám: LR054941

Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A rendszer működési elve

Amennyiben Ön a fenti terméket választotta, akkor valószínűleg a Volvo-csoporthoz tartozó gépjárművel rendelkezik (pl. Volvo S40 II., 60 I., 80 I., 80 II., Volvo V50, V70 II., V70 III. Volvo XC70 Cross Country, XC 70 II., Volvo XC90 I.; Land Rover Freelander 2. 2009-es modellévig, Ford Kuga 2009-es modellévig) és gépjárművének vonóerejét egy második vagy harmadik generációs, elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsoló adja le a hátsó tengelyen keresztül az út felületére a menetdinamikai jellemzők függvényében. A jármű alapesetben elsőkerék hajtású, ha azonban az első kerekek megcsúsznak az útfelületen, akkor 100-os kerék elforduláson belül a vezérlő elektronika szükség esetén a teljes 100% forgatónyomatékot a hátsó tengelyre juttatja, ezzel biztosítja a kiváló menetdinamikai tulajdonságokat. A Haldex tengelykapcsolót bordás kötéssel csatlakoztatták a differenciálmű kúpkerék tengelyéhez, ezáltal a szervizelés is egyszerűbbé vált (kúpkerék tengely meghibásodása esetén nem kell a komplett Haldex tengelykapcsolót kicserélni). A Haldex 2-es, illetve 3-as rendszert nagyobb térfogatú (850 ml) hidraulika rendszerrel szerelték, a vezérlő elektronikát modernizálták, ellátták egy nyomás- és hőmérséklet-érzékelő szenzorral.

A Haldex tengelykapcsoló egy elektronikusan vezérelt hidromechanikus tengelykapcsoló, mely a lamella kötegen átvitt nyomaték nagyságát a motorvezérléstől valamint az ABS-ESP vezérlőtől, a kormány szöghelyzet és a perdület érzékelőtől kapott jelek alapján állítja be (FONTOS! Ha a motorvezérlő és/vagy ABS vezérlőben tárolt hiba van, vagy az olaj hőmérséklete eléri a 100 C0-ot akkor az összkerékhajtás automatikusan kikapcsol!). A jármű motor fordulatszáma, ha eléri 400 1/min fordulatot akkor a Haldex tengelykapcsoló fogaskerék szivattyúja 4 bar olajnyomással feltölti a rendszert. Ha az első és hátsó kerekek fordulata eltér, tehát az első kerekek kipörögnek, akkor a fent említett vezérlőegységek jele alapján a Haldex tengelykapcsoló vezérlő elektronikája elektromágnessel működtetett szabályozó szelep segítségével részlegesen, vagy teljesen lezárja a szabályozó szelepet. A fordulatszám különbség következtében, a hullámos felületűre munkált tengelykapcsoló agy (melyen 3 pár - 6 db - görgő fut) axiális irányban megnyomja a gyűrű alakú nyomó lapot, ezáltal a mögötte lévő olajat összenyomja és a nyomó szelepeken keresztül a nagyobb átmérőjű nyomó lap segítségével összezárja a lemezes tengelykapcsolót 0-100% arányban. A maximális nyomatékhoz közel 88 bar olajnyomás tartozik. A rendszerben lévő 850 ml olajat a szivattyún található előszűrő, valamint egy beépített szűrőfilter tisztítja meg a mechanikus szennyeződésektől.

Ne feledje!

Az átvitt nyomaték a szabályozó szelep által beállított olajnyomással lesz arányos. Az olaj a tengelykapcsoló lemezeinek zárásakor a csúszás miatt keletkezett hőt elvezeti, továbbá ellátja a kenési feladatokat, emiatt fém szemcsék is kerülnek bele. Ezért fontos, hogy a rendszerben 30 000 kilométerenként cserélje le az olajat és 60 000 kilométerenként az olajat és az olajszűrőt egyaránt. Érdemes tudnia, hogy az olajnak 3 év a szavatossága, tehát, ha nem teljesítette a fenti km futás teljesítményt a jármű, az olajat akkor is le kell cserélni képzett szakemberrel. Az olajcsere elmulasztása esetén károsodhat a szivattyú, az olajszűrőben és a hidraulikus vezérlés szűk keresztmetszeteiben lerakódhat a fémes kopadék, mely dugulást is okozhat, működésképtelenné téve a rendszert.

Fontos!

Speciális alkatrészről lévén szó, rendelés előtt kérjük, ellenőrizze a termék gépkocsijához való illeszkedését! A jármű forgalmi engedélyéből vett adatok alapján, melyek a gyártmány, típus, motorkód, évjárat stb. segítségével be tudja azonosítani, hogy melyik Haldex generáció (I-II-III-IV-V) található az Ön járművében.

Gyári háttér

2011-ben a svédországi Haldex vállalat csoport eladta Haldex tengelykapcsolók gyártási jogát a BorgWarner csoportnak. A magyarországi, Oroszlányban működő BorgWarner Hungary Kft. gyártja a haldex-rendszerű tengelykapcsolók alkatrészeit és végzik azok összeszerelését. Webáruházunk működésének biztos hátterét a közvetlen és teljes körű gyári támogatás adja.

A garnitúra tartalma 1 db olajszűrő és 1 db olaj
Az olajszűrő tartalma fém és műanyag szűrőfedél, szűrő, 2 db tömítőgyűrű, 2 db csavar
A szűrőbetét méretei 50 mm (magasság); 38 mm (külső átmérő); 7 mm (belső átmérő)
Szűrőbetét nettó tömege 22 gramm
A termék bruttó tömege 117 gramm
A termék csomagolási mérete 80 x 80 x 100 mm (magasság x szélesség x hossz)
Csomagolási módja papírdoboz és nejlontasak;
Az olaj tartalma 850 ml hajtásláncolaj
A termék bruttó tömege 810 gramm
A termék csomagolási mérete 225 x 110 x 65 mm (magasság x szélesség x hossz)
Csomagolási módja műanyag flakon;